Elvis - et springbrett til verden

Mange av avgangselevene på skolen har valgt en akademisk karriere videre i Europa og andre steder etter Elvis.

Fire av dem som reiser utenlands til høsten er Milla Aga Schioldborg og Hedda Farestveit Berge, begge fra Vg3 ST, og Beatrice Skurvydaite og Erle Marie Kårevik Andersen, som går i 3IBA.

Prestisjetunge universiteter i utlandet

To av dem har allerede fått tilbud om plasser på ulike universiteter i England og Skottland, og de to andre venter på bekreftelser fra prestisjetunge skoler i Irland og Nederland.

De forteller at det som motiverer dem for studier i utlandet er få mulighet til å utvide horisonten, oppleve andre kulturer og utvikle globale kunnskaper.

Vi gratulerer, og ønsker dem alt godt for framtidige studier. Vi håper samtidig at disse flotte representantene fra Elvis kan inspirere andre til å vurdere å studere utenlands.

null - Klikk for stort bildeBeatrice, Erle, Mille og Hedda er snart klare for studier i utlandet.