Søppelrydding med 2BUA

Barne- og ungdomsarbeiderklassen har deltatt på Strandryddeuka i regi av Hold Innlandet rent.

2BUA er godt fornøyde med dagens resultat. - Klikk for stort bilde2BUA er godt fornøyde med dagens resultat. Turi M. Sandmoen

Ole Einar har funnet ei gammel handlevogn ved Glomma. - Klikk for stort bildeOle Einar har funnet ei gammel handlevogn ved Glomma. Turi M. Sandmoen

Funn langs Glomma

Strandryddeuka er et signalarrangement i Frivillighetens år. Johannes Christian Wahl Gran, som er koordinator i Hold Innlandet rent, kom med ryddeutstyr, og var med og satte ryddegjengen i gang. Klassen, lærer og elevveileder plukket søppel langs Glomma, både sørover og nordover, med Pernille som utgangspunkt. Det var en del søppel, og de fant også sykler og ei handlevogn. Den ene sykkelen var i god stand, og ble levert til politiet.

I tråd med læreplanene

Ved å delta i denne ryddeaksjonen var klassa innom kompetansemål og det tverrfaglige temaet, bærekraftig utvikling, i læreplan for 2BUA. I tillegg var opplegget knyttet til den overordnete delen av læreplanverket om opplæringens verdigrunnlag: Respekt for naturen og miljøbevissthet.