Skolebiblioteket

Skolebiblioteket finner du nederst i kantina, ved hovedinngangen. Velkommen til oss!

Søk i katalogen til skolebiblioteket

Åpningstid

Mandag – fredag kl. 07.45 – kl.15.30

Hvis du vil levere bøker utenom åpningstida, kan du legge dem i bokskapet på utsida av biblioteket.

Hva kan du gjøre på biblioteket?

• finne informasjon i bøker, aviser, tidsskrifter og på nett
  • få veiledning i søk, vurdering og bruk av ulike kilder i skolearbeidet
  • få tips om og låne lesestoff
  • lære mer om å lese og/ eller skrive smart i skolearbeidet
  • få veiledning i bruk av digitale læringsverktøy
  • dele kulturopplevelser
  • ha et fristed

Du kan arbeide både i lesesal og låne grupperom, eller du kan slå deg ned i en av våre sofagrupper. I tillegg til ei stor boksamling har vi aviser og ulike brett- og sjakkspill.

Bibliotektjenester

• Bibliotekkortet - gir gratis tilgang til bibliotektjenester for hele Norge (NB! ikke det samme som skolebibliotekkortet)
  • BookBites - gratis leseapp for e-bøker og lydbøker (med FEIDE)

Søk i katalogen til andre bibliotek

Du kan bestille og levere inn bøker som tilhører andre bibliotek på skolebiblioteket.

• Elverum bibliotek - kommunens eget folkebibliotek
  • Deichman - Norges største folkebibliotek
  • Nettbiblioteket - digitaliserte bøker, bilder, tidsskrifter, aviser og kart hos Nasjonalbiblioteket (med FEIDE)
  • Verdensbiblioteket - gratis nettside for e-bøker og lydbøker på store innvandrerspråk i Norge