Bli kjent med den nye lyskunsten på skolen

Børre Sæthre har laget lyspanelene som er montert på ytterveggene mot Kirkeveien i nord og idrettsanlegget i sør.

Som et hjerte som slår

Da skolen ble bygd om, vant Sæthre konkurransen om å smykke ut bygningen på utsida.  Kunstverket består av svarte paneler med mange lyspunkter som blinker, og som vil vise pulsen på innsida av skolen, som et hjerte som slår.  Kunstneren har ønsket å jobbe på lag med arkitekturen, men skape en liten forstyrrelse, eller et øyeblikk du stopper opp og ser noe som skiller seg ut fra resten av fasaden.

Lyskunst på yttervegg - Klikk for stort bildeBørre Sæthres kunstverk "Strukturell puls vertikal" på nordsida av skolen. Bjørn-Frode Løvlund
Lyskunst på yttervegg - Klikk for stort bildeBørre Sæthres kunstverk "Strukturell puls horisontal" på sørsida av skolen. Ingvild Holen