Om Elverum vgs

Elverum videregående skole er en moderne og flott skole. Skolen er totalrenovert og sto ferdig høsten 2019. Vi har ca. 1150 elever og 185 ansatte.

Vårt fagtilbud

Skolen har et bredt fagtilbud.

Vi har fem ulike yrkesfaglige retninger:

Innen studieforberedende utdanningsprogram tilbyr vi

Andre tilbud er

MOT

På Elverum videregående skole vil vi at elevene skal føle seg trygge og motiverte. Sammen skal vi lykkes med de målene vi setter for skolen og den enkelte elev.

Vi er opptatt av tett elevoppfølging, systematisk jobbing med vurdering for læring på alle nivåer, gode fagmiljøer, og et trygt og godt læringsmiljø. Skolen er under stadig utvikling, og har dyktige og engasjerte elever og ansatte.

Skolen jobber med livsmestringsprogrammet MOT.

Skolehagen Grønn Elvis

Våren 2022 laget vi Skolehagen Grønn Elvis. Den ligger på idrettsanlegget bak skolen. Mange dyktige elever var med på dette arbeidet.

Hagen er et grønt klasserom, som kan brukes i mange ulike fag. Samtidig er den et sted hvor du kan ta ei pause og gjøre noe hyggelig sammen med andre. Den er alltid åpen. Ta turen innom!

Følg skolehagen på Instagram: Skolehagen Grønn Elvis

Frodige dyrkningskasser og fylte kaffekopper i skolehagen - Klikk for stort bildeMorgenstemning i skolehagen Kirsti Brækstad